Yellow Jersey lanceert Augmented Reality Filters

Het team van Yellow Jersey houdt ervan om haar creativiteit ten toon te spreiden en dat is vorige week wederom in de openbaarheid tot uiting gekomen. Voor onder andere Vitesse Arnhem, de Golf Federatie en het Korfbalverbond ontwikkelden we drie interactieve Augmented Reality Filters voor Instagram.

Een Augmented Reality (AR) Filter, of Effect, zoals Instagram het zelf noemt is tegenwoordig bijzonder populair. Logisch, want het is een eenvoudige manier om laagdrempelig jouw fans met jouw merk te laten interacteren. AR Filters hebben een positieve uitwerking op het algoritme van Instagram en zijn zodoende meer zichtbaar.

De filters van deze drie opdrachtgevers leverden ook mooie resultaten op. Het bereik was enorm. Binnen twee dagen genereerden we meer dan 100.000 weergaven en ruim 10.000 personen gebruikten het filter.

Wil jij ook een filter voor jouw sportorganisatie? Wij denken graag mee in een tof concept en kunnen binnen een week jouw Instagram een interactieve boost geven. Stuur ons een mailtje of neem contact op met iemand van het team.

Picture of Tim van Peppen

Tim van Peppen

Tim is oprichter van Yellow Jersey en houdt zich dagelijks bezig met creatieve concepten voor diverse opdrachtgevers.