Nationale Sportweek 2023

Sport geeft je een boost!

opdrachtgever

NOC*NSF

Dienst

Strategie, campagne, concept & creatie

Jaar

2023

De nationale sportweek 2023

In opdracht van de NOC*NSF ontwikkelde het team van Yellow Jersey een campagne rondom de NOC*NSF Nationale Sportweek: ‘Sport geeft je een boost!’

Deze campagne heeft als voornaamste doel om Nederlanders van alle leeftijden, achtergronden en niveaus te inspireren en aan te moedigen om met plezier te sporten en bewegen, ieder op zijn eigen manier.

De campagne draait om het speciale energieke, blije en motiverende gevoel dat vrijkomt na het sporten. Dit gevoel is wat sporten zo leuk maakt en is van essentieel belang bij het vinden van een sport die bij jou past. Wanneer je een sportactiviteit vindt die bij jou past, zul je namelijk langer met plezier blijven sporten!

fotografie nationale sportweek 2023

De gedachte achter de campagne

De Nationale Sportweek is een landelijk sportevenement van de NOC*NSF, waarbij verschillende sportaanbieders hun deuren openen, zodat mensen kunnen ontdekken welke sport bij hen past. Dit initiatief brengt sport onder de aandacht en laat zien hoe gezond en vooral hoe leuk sporten en bewegen is. Tijdens dit event wil NOC*NSF zoveel mogelijk mensen in Nederland met plezier laten sporten en bewegen. 

NOC*NSF kwam bij Yellow Jersey met het verzoek voor een campagne waarmee ze de Nationale Sportweek nog prominenter op de kaart zetten. Niet alleen voor één jaar, maar ook voor de komende jaren. Op basis van dit verzoek ontwikkelde Yellow Jersey een rationale, gebaseerd op het onderzoek ‘Zo Sport Nederland’, waarin zes doelgroepen worden onderscheiden met elk een verschillende drijfveer om te sporten.

Zes doelgroepen, 1 boodschap

Onderzoek naar sportgedrag toont aan dat sportdeelname, commitment, drempels en drijfveren variëren tussen verschillende leeftijdsgroepen. Bij een nieuwe levensfase komen namelijk nieuwe verantwoordelijkheden en activiteiten kijken. Deze levensfases zijn voor deze campagne onderverdeeld in zes doelgroepen: 5 tot 12-jarigen, 13- tot 18-jarigen, 19- tot 30-jarigen, 31- tot 44-jarigen, 45- tot 64-jarigen en 65+-ers.

De boost die je krijgt van sporten verschilt per persoon. Terwijl de een misschien sport voor de gezelligheid, doet een ander dat voor de gezondheid en weer een ander om het uiterste uit zichzelf te halen. Uiteindelijk worden zes type boosts onderscheiden in deze campagne: fysiek, emotioneel, mentaal, sociaal, creatief en persoonlijk. 

De zes verschillende doelgroepen en de zes boosts die zij ervaren, vormen de leidraad voor deze campagne.

design campagne visuals

distributie

Deze campagne vormt het fundament voor de komende jaren om de Nationale Sportweek nog prominenter op de kaart te zetten. Yellow Jersey creëerde alle uitingen voor deze nationale campagne: van kranten tot radio, van social media tot geanimeerde digital-out-of-home en van campagnevisuals tot een complete videocommercial. 

Met deze campagne kan NOC*NSF de komende jaren vooruit. En dat geeft ons dan weer een boost!

digital-out-of-home

nationale sportweek 2023

Sport geeft je een boost!

opdrachtgever

NOC*NSF 

Dienst

Strategie, campagne, concept & creatie

Jaar

2023

nationale sportweek 2023

In opdracht van de NOC*NSF ontwikkelde het team van Yellow Jersey een campagne rondom de NOC*NSF Nationale Sportweek: ‘Sport geeft je een boost!’

Deze campagne heeft als voornaamste doel om Nederlanders van alle leeftijden, achtergronden en niveaus te inspireren en aan te moedigen om met plezier te sporten en bewegen, ieder op zijn eigen manier.

De campagne draait om het speciale energieke, blije en motiverende gevoel dat vrijkomt na het sporten. Dit gevoel is wat sporten zo leuk maakt en is van essentieel belang bij het vinden van een sport die bij jou past. Wanneer je een sportactiviteit vindt die bij jou past, zul je namelijk langer met plezier blijven sporten!

fotografie nationale sportweek

De gedachte achter de campagne

De Nationale Sportweek is een landelijk sportevenement van de NOC*NSF, waarbij verschillende sportaanbieders hun deuren openen, zodat mensen kunnen ontdekken welke sport bij hen past. Dit initiatief brengt sport onder de aandacht en laat zien hoe gezond en vooral hoe leuk sporten en bewegen is. Tijdens dit event wil NOC*NSF zoveel mogelijk mensen in Nederland met plezier laten sporten en bewegen. 

NOC*NSF kwam bij Yellow Jersey met het verzoek voor een campagne waarmee ze de Nationale Sportweek nog prominenter op de kaart zetten. Niet alleen voor één jaar, maar ook voor de komende jaren. Op basis van dit verzoek ontwikkelde Yellow Jersey een rationale, gebaseerd op het onderzoek ‘Zo Sport Nederland’, waarin zes doelgroepen worden onderscheiden met elk een verschillende drijfveer om te sporten.

Zes doelgroepen, 1 boodschap

Onderzoek naar sportgedrag toont aan dat sportdeelname, commitment, drempels en drijfveren variëren tussen verschillende leeftijdsgroepen. Bij een nieuwe levensfase komen namelijk nieuwe verantwoordelijkheden en activiteiten kijken. Deze levensfases zijn voor deze campagne onderverdeeld in zes doelgroepen: 5 tot 12-jarigen, 13- tot 18-jarigen, 19- tot 30-jarigen, 31- tot 44-jarigen, 45- tot 64-jarigen en 65+-ers.

De boost die je krijgt van sporten verschilt per persoon. Terwijl de een misschien sport voor de gezelligheid, doet een ander dat voor de gezondheid en weer een ander om het uiterste uit zichzelf te halen. Uiteindelijk worden zes type boosts onderscheiden in deze campagne: fysiek, emotioneel, mentaal, sociaal, creatief en persoonlijk. 

De zes verschillende doelgroepen en de zes boosts die zij ervaren, vormen de leidraad voor deze campagne.

fotografie nationale sportweek

distributie

Deze campagne vormt het fundament voor de komende jaren om de Nationale Sportweek nog prominenter op de kaart te zetten. Yellow Jersey creëerde alle uitingen voor deze nationale campagne: van kranten tot radio, van social media tot geanimeerde digital-out-of-home en van campagnevisuals tot een complete videocommercial. 

Met deze campagne kan NOC*NSF de komende jaren vooruit. En dat geeft ons dan weer een boost!

digital-out-of-home

nationale sportweek 2023

Sport geeft je een boost!

opdrachtgever

NOC*NSF

Dienst

Strategie, campagne, concept & creatie

Jaar

2023

nationale sportweek 2023

In opdracht van de NOC*NSF ontwikkelde het team van Yellow Jersey een campagne rondom de NOC*NSF Nationale Sportweek: ‘Sport geeft je een boost!’

Deze campagne heeft als voornaamste doel om Nederlanders van alle leeftijden, achtergronden en niveaus te inspireren en aan te moedigen om met plezier te sporten en bewegen, ieder op zijn eigen manier.

De campagne draait om het speciale energieke, blije en motiverende gevoel dat vrijkomt na het sporten. Dit gevoel is wat sporten zo leuk maakt en is van essentieel belang bij het vinden van een sport die bij jou past. Wanneer je een sportactiviteit vindt die bij jou past, zul je namelijk langer met plezier blijven sporten! 

fotografie nationale sportweek 2023

De gedachte achter de campagne

De Nationale Sportweek is een landelijk sportevenement van de NOC*NSF, waarbij verschillende sportaanbieders hun deuren openen, zodat mensen kunnen ontdekken welke sport bij hen past. Dit initiatief brengt sport onder de aandacht en laat zien hoe gezond en vooral hoe leuk sporten en bewegen is. Tijdens dit event wil NOC*NSF zoveel mogelijk mensen in Nederland met plezier laten sporten en bewegen. 

NOC*NSF kwam bij Yellow Jersey met het verzoek voor een campagne waarmee ze de Nationale Sportweek nog prominenter op de kaart zetten. Niet alleen voor één jaar, maar ook voor de komende jaren. Op basis van dit verzoek ontwikkelde Yellow Jersey een rationale, gebaseerd op het onderzoek ‘Zo Sport Nederland’, waarin zes doelgroepen worden onderscheiden met elk een verschillende drijfveer om te sporten.

Zes doelgroepen, 1 boodschap

Onderzoek naar sportgedrag toont aan dat sportdeelname, commitment, drempels en drijfveren variëren tussen verschillende leeftijdsgroepen. Bij een nieuwe levensfase komen namelijk nieuwe verantwoordelijkheden en activiteiten kijken. Deze levensfases zijn voor deze campagne onderverdeeld in zes doelgroepen: 5 tot 12-jarigen, 13- tot 18-jarigen, 19- tot 30-jarigen, 31- tot 44-jarigen, 45- tot 64-jarigen en 65+-ers.

De boost die je krijgt van sporten verschilt per persoon. Terwijl de een misschien sport voor de gezelligheid, doet een ander dat voor de gezondheid en weer een ander om het uiterste uit zichzelf te halen. Uiteindelijk worden zes type boosts onderscheiden in deze campagne: fysiek, emotioneel, mentaal, sociaal, creatief en persoonlijk. 

De zes verschillende doelgroepen en de zes boosts die zij ervaren, vormen de leidraad voor deze campagne. 

design campagne visuals

distributie

Deze campagne vormt het fundament voor de komende jaren om de Nationale Sportweek nog prominenter op de kaart te zetten. Yellow Jersey creëerde alle uitingen voor deze nationale campagne: van kranten tot radio, van social media tot geanimeerde digital-out-of-home en van campagnevisuals tot een complete videocommercial. 

Met deze campagne kan NOC*NSF de komende jaren vooruit. En dat geeft ons dan weer een boost!

Digital-out-of-home

Blijf op de hoogte van Yellow Jersey

Blijf op de hoogte van Yellow Jersey

Blijf op de hoogte van Yellow Jersey