De Sportmarketing Case

Creatief Concept voor VodafoneZiggo

Deadline
Vrijdag 2 december 16.00 uur

Fictieve opdrachtgever
VodafoneZiggo

Meer info
tim@yellowjersey.nl

Wat wil VodafoneZiggo bereiken?

VodafoneZiggo wil door middel van sport haar doelgroep bereiken en gezien worden als een sympathieke telecomprovider. De belangrijkste doelstelling is zichtbaarheid, verkoop is secundair. De doelgroep kenmerkt zich als jeugdig (10-16 jaar) en sportief. Ze willen zich focussen op jouw favoriete sport en kunnen gebruik maken van twee prominente Nederlandse sporters. In deze fictieve case mag jij zelf bepalen wie dat zijn. VodafoneZiggo wil deze campagne rond 1 september lanceren.

Beschikbare kanalen

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • TikTok
  • Pinterest
  • Website

 

Gezien het een fictieve case betreft, hanteren we dat het aantal volgers op elk kanaal gelijk is.

Beschikbare expertisegebieden

  • Je kunt gebruik maken van een cameraman;
  • Je kunt gebruik maken van een video-editor;
  • Je kunt gebruik maken van een online marketeer

Jouw opdracht

Bedenk een creatief concept op basis van deze case, neem daarin ook een distributieplan mee. Je hoeft de content niet te maken, maar maak wel duidelijk richting de opdrachtgever welk idee je hebt bij jouw creatieve concept en wat je wil bereiken met de distributiekanalen. Je mag maximaal vijf beschikbare kanalen gebruiken. Lever een document aan, zoals je het ook aan de opdrachtgever zou communiceren. 

Samenvatting

  • Creatief concept
  • Distributieplan
  • Lever aan zoals je ook zou doen bij een opdrachtgever
  • Deadline: Vrijdag 2 december 16.00 uur.

Jouw case